torsdag 26. januar 2017

Strandstien fra Høllen til Åros

Det tok syv år å bygge den, og det er stien som Søgne kommune og staten spleiset på. Jeg går her noen ganger i året, og som oftest "utenfor sesongen". Å ta turen her når sola går ned er bare helt fantastisk, og lyset i vinterhalvåret er min favoritt. Ofte endres fargene i løpet av få minutter, og går du for tidlig kan du rett og slett gå glipp av det. La sola gå helt ned, ha litt tålmodighet, og nyt fargene.
Halvparten, fra broa ved Søgneelvas utløp til midt på stranda, ble ferdig for ti år siden.
For seks år siden ble stien til Høllen fullført.
Hele stien er 2,1 km lang
Lydene var som på en sommerdag
Fargene endret seg så fort, til lyden av ei snekke og måkeskrik
Det meste av veien er godt tilrettelagt for både barnevogn og rullestol
Jeg fikk en følelse av sydligere strøk, og drømte meg bort...
Det eneste som manglet var varmegradene
Det tok ikke mange minuttene før sola var helt borte, og igjen endret fargene seg
Dette er turen jeg gjerne går alene, den gir meg en ro jeg ikke får alle steder. Om ikke du har gått her så anbefaler jeg en kveldstur. Sjekk når sola går ned, og ta turen så du får solnedgangen med deg. Det var iskaldt denne kvelden, men jeg kjente det ikke før jeg satte meg i bilen. Turen ligger også på ut.no du kan se den her. God tur og husk at en vakker solnedgang bestemmes ikke av hvor du er, men av hvem du ser den sammen med

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar