onsdag 11. desember 2013

Min egen skog....

En skog eller en skau er et større område dekt med mer eller mindre storvokste trær. Ofte definerer vi et område som skog når det er så mange trær der at de virker inn på lokalklimaet, det vil si at det er mindre vind og annen temperatur mellom trærne enn om det ikke hadde vært trær der. Når høyden på trærne er over 5 meter og avstanden mellom dem mindre enn 30 meter får vi en slik påvirkning av klimaet. Mindre tredekte områder i et ellers åpent landskap kalles lund eller holt.

Etter en to timers tur i dag, i mørket, gikk jeg hjem og laget min egen skog, synes den ble utrolig flott :)
Noen treklosser og et par blomsterpinner






 
Turen gikk for øvrig rundt Dvergsnes, rett i underkant av 10 km, det er 11.desember og nesten "sommertemp". Skogen min skal utvides......når jeg får tid en dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar